Beheer vastgoed Amsterdam

Beheer vastgoed Amsterdam

Wat houdt beheer vastgoed in?

Wanneer we praten over het beheren van vastgoed, zijn we er ons vaak niet helemaal van bewust wat er allemaal bij komt kijken. Het beheren van vastgoed is namelijk niet een taak, zoals de naam voordoet. Vastgoed beheren is een heel vakgebied dat niet moet worden onderschat.

Wat is het beheer van vastgoed?

Het beheren van vastgoed bestaat uit diverse onderdelen. Ten eerste administratief beheer. Het administratief beheer bestaat uit:

Het vinden van huurders voor de leegstaande objecten. Het plaatsen van advertenties op eigen locatie, zoals in de etalage. Het plaatsen van het object op eigen website. Het plaatsen van het object in lokale dagbladen en tijdschriften. Het object plaatsen op website van derden. Het inlichten van woning- en kantoor zoekenden huurders door het verzenden van e-mail. Telefonische contact opzoeken met huurders die zich hiervoor hebben ingeschreven. Het managen van de huurperiodes. Het aangaan van contracten voor kortere periodes. Het inlichten van de huurder voor het einde van de huurperiode. Objecten controleren na het beëindigen van het huurcontract. Het opstellen van de huurovereenkomsten. Het invullen van de gegevens van zowel huurder als verhuurder in het contract. Het laten tekenen van de huurovereenkomsten door de huurders. Het versturen van facturen aan huurders. Huurachterstanden incasseren. Huurder op de hoogte brengen van een huurachterstand, door middel van e-mail, brieven en telefonische contact. Het verzorgen van het incassotraject inclusief het inschakelen van de gerechtsdeurwaarder. Het inhuren van externe partijen om de betaling van huurders die geen gehoor geven aan een betalingsherinnering te regelen. Die administratie van de huren bijhouden. De huurafrekening aan de eigenaar regelen. Betalingen van de verhuurder regelen, zoals de administratie met betrekking tot het technische beheer. Toezicht houden van de huurvoorwaarden. Administratie met betrekking tot het doorberekenen van gemeentelijke belastingen en heffingen aan de huurders. Administratie met betrekking tot het afdragen van belastingen voor de verhuurder, zoals onroerend goed belasting. Het uitreiken van de sleutel aan de huurder.

Daarnaast bestaan het beheer van vastgoed uit het technische gedeelte.

Panden zullen gecontroleerd worden op onderhoud. Onkruid. Verf op de kozijnen. Schade aan ruiten, dakpannen en gevels. Het inschakelen van partijen om onderhoud uit te voeren. Onderhoud van kozijnen. Onderhoud van de CV. Het inschakelen van partijen om schade te herstellen. Dakschade. Ruit schade.

Ten slotte wordt de veiligheid van de panden beheert:

In de gaten houden van de panden van de verhuurder. Het voorkomen van inbraak door actief te panden te beheren. Kraak van de panden voorkomen door de panden in gebruik te houden. Vorstschade voorkomen door de panden actief te controleren.

 

Kijk voor meer informatie op de website van HGP Vastgoed Diensten B.V.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copyright Fan log radio 1 journal 2020
Tech Nerd theme designed by Siteturner